گرانترین نوع ایمپلنت دندانی چیست و چقدر است ؟

گرانترین نوع ایمپلنت دندانی چیست و چقدر است ؟

ایمپلنت های دندانی معمولا از جنس فلز تیتانیوم هستند و این پایه های تیتانیومی درون استخوان فک قرار می گیرند سپس روکش های پروتز روی این پایه ها قرار داده می شوند. زمانی که به دلیل مراقبت های نا مناسب، شکستگی و یا پوسیدگی و هر دلیل دیگری دندان های طبیعی از دست میروند و یا بعضی افراد که به صورت مادرزاد دندانی را ندارند یا خراب است می توانند از روش درمانی ایمپلنت برای باز گرداندن زیبایی، اعتماد به نفس، سلامت دهان و دندان و سلامت ایمنی بدن در جویدن و گوارش خود از این روش نوین به عنوان دندانی جدید استفاده کنند.

گرانترین نوع ایمپلنت دندانی

عموما در بخش هایی از لثه که دندان در دید انسان قرار دارد و از نظر زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار و مهم است پس از کشیدن دندان بلا فاصله ایمپلنت دندانی را جایگزین آن کنید. معمولا بعد از کاشت پایه ایمپلنت به طور فوری، روکش ایمپلنت باید در نقطه ای که دندان از آن کشیده است در همان لحظه جایگزین شود. روال کار کاشت ایمپلنت های دندانی برای دندان های عقبی معمولا به این صورت است که ابتدا دندان ها را کشیده و بعد از گذشت زمان به مدت ۲ الی ۳ ماه که جای دندان کشیده شده بهبود یافت عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهند. در برخی موارد امکان کاشت فوری ایمپلنت های دندانی وجود دارد که البته تشخیص این موضوع که امکان کاشت ایمپلنت فوری وجود دارد یا خیر توسط دندانپزشک متخصص با استفاده از عکسبرداری های خاص انجام می شود.

قیمت ایمپلنت دندان

در سراسر دنیا افراد بیماری که از بی دندانی رنج می برند دارای قدرت مالی و شرایط اقتصادی متفاوتی هستند که همین موضوع موجب می شود قیمت ایمپلنت های دندانی از اهمیت بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل است که عوامل متفاوتی روی قیمت ایمپلنت های دندانی تاثیر بسیار زیادی دارد که این عوامل عبارتند از میزان دستمزد پزشک، نوع و برند ایمپلنت انتخاب شده، عمل های پیش نیاز برای کاشت ایمپلنت و انتخاب نوع و نحوه کاشت ایمپلنت دندانی. اما معمولا گران ترین ایمپلنت ها متعلق به کشورهای سازنده اروپایی است.

برای کسب اطلاعات درباره قیمت ایمپلنت دندان از گرانترین تا ارزان ترین می توانید از صفحه ی ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

گران ترین برندهای ایمپلنت دندانی

برند های متفاوتی در دنیا مشغول فعالیت در صنعت ایمپلنت سازی می باشند و همانطور که در بالا به آن اشاره شد هر کدام از آنها دارای قیمت متفاوتی می باشند. به همین دلیل یکی از عواملی که می تواند بر قیمت ایمپلنت تاثیر بگذارد نوع، برند و کشور سازنده ایمپلنت انتخابی شما می باشد.

ایمپلنت زیمر
Cost of dental concept. Tooth Implant With Money on a white background

ایمپلنت زیمر

این برند ایمپلنت از شرکت هایی است که از سال ۱۹۲۷ شروع به فعالیت کرده است. از دلایل محبوبیت این برند استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و اجرای خلاقیت در ساخت ایمپلنت ها است و‌ فعالیت ها و تولیدات این برند موجب پیشرفت صنعت ساخت ایمپلنت دندانی شده است. کسانی که این برند ایمپلنت را انتخاب می کنند کیفیت بالای این برند موجب می شود عمل کاشت ایمپلنت بسیار موفقی را تجربه کنند. این برند زیمر از گران ترین برند های ایمپلنت در دنیا است که در لیست ایمپلنت های گران قیمت قرار می گیرد.

ایمپلنت اشترومن

این شرکت سازنده ایمپلنت های دندانی شروع فعالیت خود را در کشور سوئیس آغاز کرده است و از سال ۱۹۵۴ شروع به ساخت ایمپلنت های دندانی کرده است. دفتر مرکزی این برند در بازار سوئیس واقع شده است. ایمپلنت اشترومن به علت استفاده از تکنولوژی های بسیار بالا در ساخت ایمپلنت های دندان یکی از پیشرو های این صنعت می باشد. لقب اشترومن بهترین ایمپلنت دنیا است.

ایمپلنت نوبل بایوکر

این برند ایمپلنت نیز فعالیت خود را در سال ۱۹۵۲ در کشور سوئیس همانند برند اشترومن آغاز کرده است. این برند نیز مانند دیگر برندهای ایمپلنت دندانی که در مطالب بالا به شما معرفی کردیم از کیفیت بالایی برخوردار است. اما باید به این نکته توجه کنید که این برند ایمپلنت در ایران از قیمت بسیار بالا تری نسبت به موارد بالا برخوردار است. البته این نکته را باید درباره ایمپلنت نوبل بایوکر گفت که محصولات آن در ایران بسیار کم می باشد ا زهمین جهت ممکن است خدمات پس از فروش آن بسیار ضعیف باشد.

موارد زیادی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی قیمت ایمپلنت های دندانی تاثیر دارند از همین رو برای این که با توجه به میزان بودجه و قدرت مالی خود بتوانید بهترین برند را انتخاب کنید بهتر است با دندانپزشک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید تا بتوانید بهترین برند ایمپلنت دندان را با قیمت مناسب شخص خودتان نسبت به میزان سلامت استخوان فک و لثه های خود به خوبی انتخاب کنید.

آشنایی با روند کاشت ایمپلنت

در بازار امروزه انواع مختلف ایمپلنت دندانی وجود دارد که هرکدام این ایمپلنت ها متعلق به یک برند، شرکت و کشور سازنده است که توسط کارخانه های متفاوت تولید می شود و تفاوت این ایمپلنت ها در نوع و آلیاژ ساخت آنها است که البته از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با یک دیگر ندارند. موردی که می تواند ایمپلنت خوب را از بد جدا کند بیشتر از جنس پایه و پروتز میزان مهارت و تجربه دندانپزشک و میزان مراقبت های بهداشتی بیمار است. در سراسر دنیا ایمپلنت های کره ای از شهرت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما کشور های صنعتی مثل آمریکا، آلمان و سوئیس در این زمینه فعالیت پر رنگ و بهتری دارند و عموما هم از کیفیت و محبوبیت بیشتری نسبت به رقبای خودبرخوردار هستند. در عین حال از بهترین کشور های تولید کننده ایمپلنت سوئیس است که بهترین ایمپلنت ها در این کشور تولید می شود. از برندهای خیلی معروف کشور سوئیس می‌شود از اشترومن، SPI و SIC نام برد.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت چیست ؟

در قسمت قبلی به این موضوع اشاره کردیم که برای افزایش موفقیت و کیفیت ایمپلنت باید برای کاشت برنامه ریزی دقیق و آماده خوبی انجام شود تا بتوان یک نتیجه موفقیت آمیز دریافت کرد. در کاشت ایمپلنت بهتر است که جراحی کاشت یعنی قرار دادن پایه ایمپلنت درون استخوان فک را حتما و الزاما متخصص جراحی فک و صورت یا جراح لثه انجام دهد و جا گذاری پروتز اما می تواند توسط متخصص پروتز انجام شود تا نتیجه بهتری به دست بیاورید.

در برخی موارد پیش می آید که به فرد بیمار برای کاشت ایمپلنت های دندانی پیوند استخوان، پودر استخوان و سینوس لیفت و موارد دیگر پیشنهاد می شود که در این مطلب به بررسی دلایل الزام به استفاده از آن می پردازیم. زمانی که یک دندان را می کشند استخوان فک آن ناحیه به مرور زمان تحلیل می رود این تحلیل هم‌ از نظر ارتفاع هم عرض اتفاق می افتاد که البته ناحیه ای که نیاز به کاشت ایمپلنت دارد نباید دچار هرگونه تحلیل باشد از همین رو‌از روش هایی که نام بردیم برای تقویت استخوان فک استفاده می کنند تا درمان موثر تر و موفق تری داشته باشید زیرا هر چقدر که استخوان اطراف پایه ایمپلنت را بگیرد و با آن به خوبی جوش بخورد ایمپلنت محکم تر و سلامت تر است. در صورتی که استخوان ناحیه کاشت ایمپلنت تحلیل رفته باشد بلا فاصله پس از کشیدن دندان پایه ایمپلنت را با استفاده از اضافه کردن پودر استخوان درون استخوان فک قرار می دهند تا نتیجه کار مطلوب باشد و یک عمل کاشت ایمپلنت موفق داشته باشید.

در فک بالا یک فضا یا حفره خالی به نام سینوس وجود دارد که بعد از کشیدن دندان، این سینوس به سمت پایین (لثه ها) بزرگ می‌شود و طی یک جراحی به نام سینوس لیفت، این فضای خالی دوباره به سمت بالا رانده شده و آن ارتفاع لازم برای کاشت ایمپلنت فراهم می‌شود که این کار هم باز بسته به مقدار استخوان موجود، می‌تواند همزمان با ایمپلنت گذاری و یا با تاخیر انجام شود. البته تعیین کننده این موضوع میزان استخوان موجود است که اگر میزان آن کم باشد ابتدا باید عمل سینوس لیفت انجام شود تا بعد از گذشت شش ماه کاشت ایمپلنت انجام شود اما اگر میزان استخوان متوسط باشد همزمان با عمل سینوس لیفت کاشت ایمپلنتهای دندانی انجام میشود.

 

پاسخ بگذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوارکناری کشویی