خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

برای اینکه یک شرکت بتواند به موفقیت برسد، باید برنامه‌ریزی مالی دقیقی داشته باشد. هر روزه دادوستدهای مالی زیادی در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد که همه این موارد باید به‌صورت دقیق ثبت و ضبط شود. در چنین شرایطی است که خدمات شرکت حسابداری معنا پیدا می‌کند. رسیدگی به امور مالی و خدمات حسابداری در هر سازمانی یک اصل مهم است که لازم است به شکل دقیق و حرفه‌ای پیگیری شود. خوشبختانه وجود موسسه حسابداری این کار را بسیار آسان کرده  است.

تعریف شرکت حسابداری چیست؟

برای اینکه یک سازمان بتواند امور مالی خود را پیش ببرد، حتما به یک ساماندهی ویژه برای این کار احتیاج خواهد داشت. قوانین مالی همواره دارای پیچیدگی‌های مختلفی بوده‌اند که باید به‌صورت حرفه‌ای مدیریت شوند. شرکت حسابداری وظیفه انجام امور مالیاتی و مالی را برای موسسات مختلف برعهده دارد.

این شرکت‌ها خدمات مالی را به شکل‌های مختلف انجام می‌دهند و در ازای آن از موسسه موردنظر حقوق دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه امور مالیاتی و مالی بسیار تخصصی هستند،  فقط این شرکت‌ها می‌توانند مدیریت مالی را به نحو احسن پیش ببرند.

خدمات حسابداری در این شرکت‌ها شامل مواردی همچون گزارش‌های تفصیلی، تهیه اظهارنامه و خدمات ارزش افزوده است. درواقع سپردن کار به این شرکت‌ها سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای سازمان‌های مختلف خواهد شد. نکته مهم درباره این موسسه‌ها، مسئولیت‌پذیر بودن است؛ به‌طوری‌که مسئولیت هرگونه خطای مالی را برعهده می‌گیرد. این ضمانت خدمات سبب شده که بسیاری از سازمان‌ها برای انجام امور  مالی خود از این شرکت‌ها کمک بگیرند.

شرکت حسابداری

مقایسه استخدام مدیر مالی و شرکت حسابداری

برای انجام امور مالی شرکت روش‌های مختلفی وجود دارد که در هر سازمان با توجه به شرایط، یک راه مناسب انتخاب می‌شود. به‌طور مثال: استخدام مدیر مالی یا حسابدار یکی از این راه‌ها است. در این روش شما یک یا چند نفر را مسئول امور مالی می‌کنید و به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کنید.

این افراد به‌عنوان کارمندان شرکت، امور مالی و مالیاتی را انجام می‌دهند. راه دیگری که برای مدیریت مالی وجود دارد، این است که امور مالی را به شرکت فعال در رشته حسابداری بسپارید. در این حالت خدمات حسابداری را از یک شرکت دریافت می‌کنید که با شما وارد همکاری می‌شود.

ضریب کم میزان خطا و اشتباه

میزان خطا و اشتباه در موسسه حسابداری بسیار پایین و نزدیک به صفر است. در مواردی که استخدام کارمند انجام شده است، احتمال بروز اشتباهات مالی بیشتر خواهد بود. از طرفی استخدام کردن نیرو یک فرایند سخت و زمانبر خواهد بود. پیدا کردن یک نیروی متخصص برای این زمینه، کار دشواری به‌نظر می‌رسد.

همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا شرکت حسابداری به یک گزینه عالی برای مالی تبدیل شود. زمانی‌که از موسسه مالی استفاده می‌کنید، دردسرهای جذب نیروی جدید گریبان‌گیر شما نمی‌شود. از طرفی تجربه ثابت کرده که برخی شرکت‌ها بودجه کافی برای استخدام حسابدار تمام‌وقت را ندارند. در چنین وضعی دریافت خدمات مالی از شرکت‌های معتبر گزینه بهتری خواهد بود.

خدمات حسابداری

خدمات متنوع شرکت‌های حسابداری

شرکت‌های مالی برای رفاه حال مراجعین خود خدمات حسابداری و مالیاتی را به‌صورت گسترده ارائه می‌دهند. همین امر توانسته نظر مثبت بسیاری از کسب‌وکارها را نسبت به این موسسه‌ها جلب کند. کار شرکت مالی فقط ثبت اسناد نیست؛ بلکه بخش بزرگی از خدمات را ارائه می‌دهد. امور مالیاتی نیز در حوزه کاری این موسسات قرار می‌گیرد که باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید.

تنظیم اصولی صورت‌های مالی

صورت‌های مالی هر شرکت تا حد زیادی نشان‌دهنده نحوه فعالیت شرکت و عملکرد آن است. ثبت صورت‌های مالی یک کار بسیار دقیق است که باید با نظم بسیار دقیق صورت بگیرد. این صورت‌ها شامل موارد متعددی هستند که در بین آن‌ها ترازنامه و میزان جریان وجوه از اهمیت بالاتری برخوردار است. همچنین مواردی همچون بررسی سود و زیان نیز با توجه به داده‌های موجود باید صورت بگیرد. خوشبختانه این خدمات به‌صورت کلی توسط موسسه حسابداری ارائه می‌شود.

انجام امور حسابداری شرکتی

از آنجایی‌که شرکت حسابداری تمامی خدمات مالی و مالیاتی را ارائه می‌کند، عملا نیازی به داشتن واحد مالی در شرکت خود نخواهید داشت. از همین‌رو نیازی به ایجاد واحد مالی نخواهید داشت و برون‌سپاری امور انجام خواهد شد. این روش بیشتر برای شرکت‌هایی مناسب است که برنامه شلوغی دارند. البته شرکت‌ها می‌توانند با حفظ حسابدار خود از شرکت، مشاوره‌های مالی حرفه‌ای دریافت کنند.

امور ورشکستگی مالی

هر شرکتی که تاسیس می‌شود، احتمال ورشکستی نیز برای آن وجود دارد. در صورتی‌که یک شرکت بخواهد اعلام ورشکستگی کند، باید امور مالی آن را به درستی پیش ببرد. با توجه به تخصصی بودن این امور می‌توان از خدمات حسابداری این شرکت‌ها بیشترین نفع ممکن را برد.

در برخی از موارد دیده شده که مشاوره شرکت حسابداری مانع از ورشکستگی شده است. همچنین در این مواقع می‌توان با کمک مشاوره میزان ضرر وارد شده را به حداقل رساند. به همین علت این خدمات می‌تواند برای بسیاری از سازمان‌ها مثمر به ثمر باشد.

موسسه حسابداری

شرکت حسابداری با موسسه حسابداری چه فرقی دارد؟

شرکت مالی و موسسه حسابداری از نظر ماهیت با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. شرکت بیشتر با هدف کسب سود راه‌اندازی می‌شود که به همین علت یک سازمان انتفاعی محسوب می‌شود. ثبت شرکت‌های مالی به‌صورت مسئولیت محدود صورت می‌گیرد.

این در حالی است که موسسه مالی به‌صورت غیرانتفاعی ثبت می‌شود. نکته مهم این است که در  شرکت امکان فعالیت تجاری در نظر گرفته شده است؛ در موسسه چنین امکانی وجود ندارد و در مجوز آن نیز چنین اجازه‌ای صادر نشده است. شرکت‌ها حتما باید به‌صورت سهامی خاص ثبت شوند. اصلی‌ترین تفاوت شرکت و موسسه حسابداری در اساسنامه و نحوه ثبت آن‌ها است.

ثبت شرکت در رشته حسابداری

در هنگام ثبت شرکت حتما باید یکی از موسسان دارای مدرک دانشگاهی حسابداری باشد. از آنجایی‌که ماهیت شرکت تجاری است، شرط مدرک این رشته، در نظر گرفته شده است. برای ثبت موسسه چنین محدودیتی وجود ندارد؛ موسسان این فرصت را دارند که بدون مدرک اقدام به ثبت موسسه حسابداری کنند.

خدمات ارائه شده در هر کدام از این موارد نیز با یکدیگر تفاوت دارد. خدمات اجرایی مالی و مالیاتی توسط شرکت‌ها انجام می‌شود. این درحالی است که موسسات بیشتر دارای نقش مشاوره‌ای هستند. با توجه به تفاوت‌های زیادی که بین این دو مورد وجود دارد، باید بر اساس نیاز خود انتخاب بین آن‌ها را انجام دهید.

خدمات مالی حسابداری

بهترین خدمات مالی با شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا

مدیریت مالی یک سازمان کار پیچیده و دشواری است که حتما باید انجام آن به یک متخصص سپرده شود. شرکت حسابداری “مشاورین تهران و شرکا” با سال‌ها تجربه بی‌نظیر آمادگی دارد که خدمات حسابداری را به شکل گسترده برای سازمان‌ها، ادارات و کسب‌وکارهای مختلف انجام دهد.

همچنین این شرکت با ارائه مشاوره و دفاع مالیاتی هزینه‌های سازمانی را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید که بازدهی مالی سازمان افزایش پیدا کند، این شرکت همان چیزی است که به آن نیاز دارید. همچنین مواردی همچون بودجه‌بندی و پیش‌بینی‌های مالی برای شرکت‌های مختلف انجام می‌شود تا بتوانند با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه دهند.

 

پاسخ بگذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوارکناری کشویی